User Tag List

Ergebnis 1 bis 3 von 3

Thema: Kakera - A Piece of Our Life

  1. #1
    Vielserienschauer Avatar von Filmfreak
    Registriert seit
    05.2005
    Beiträge
    34.986
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kakera - A Piece of Our Life

    [align=center]

    Japan 2009


    Originaltitel:
    Kakera

    Director:
    Momoko Ando

    Writer:
    Momoko Ando

    Cast:
    Hikari Mitsushima, Eriko Nakamura, Tasuku Nagaoka,
    Ken Mitsuishi, Toshie Negishi, Rino Katase u.a.

    Laufzeit:
    107 Minuten





    Based on the best-selling manga ‘Love Vibes’ by Erika Sakurazawa and featuring a soundtrack by James Iha, former guitarist of Smashing Pumpkins, the debut feature of Momoko Andô, is a delicately-nuanced portrait of two very different women. Haru, a college student, is frustrated by the lack of any real spark between her and her slobbish and indifferent boyfriend, who only seems to be interested in her for sex. One day, while brooding over a cappuccino in a cafe, she catches the eye of Riko. Riko joins her table and the two strike up a conversation in which she explains her job as a “medical artist”, something slightly different from a prosthetics, in that rather than create body parts that attempt to emulate the function of those lost through accident and disease, her role is to cure the psychological traumas arising from the patient’s physical deficiencies by balancing body and soul, creating parts that aesthetically make up for the loss. While Haru might be physically intact, Riko sees in her a certain emotional wanting to which she might provide a cure, and the two begin an all-encompassing relationship that draws Haru away from her dissatisfying routine and into a new and more emotionally fulfilling area of her life.
    Wallpaper:




    Webseite:
    Japanisch: http://momoko-ando.com/kakera/index_e.html
    Englisch: http://thirdwindowfilms.com/films/ka...ce-of-our-life


    Quelle: third window films

    --------------------------------------------------------------

    Ein bezaubernder Film ---> Meine Review

    Kennt noch wer den Film? [/align]
    Geändert von Filmfreak (03.07.2019 um 12:31 Uhr)

  2. #2
    Vielserienschauer Avatar von Filmfreak
    Registriert seit
    05.2005
    Beiträge
    34.986
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    So verrückt das klingt, nachdem ich den Film zum zweiten Male sah mußte ich bei bestimmten Einstellungen an „April Story“ denken. Besonders an der Stelle, als die beiden zusammen ausgelassen zu Rikos Eltern laufen.

    Die Anmache im Cafe ist unwiderstehlich wie unvergleichlich. Daran denke ich immer noch hin und wieder. Es war nach dem Motto: Ich hab mich in dich verliebt, akzeptiere es, ruf mich an Und dabei der „ernste“ Gesichtsausdruck, als ginge es hierbei um ein Vorstellungsgespräch ^_^

    @Blossom-chan: Wann schaust Du den Film? Und postest endlich Deine Review? Auf die „Sundomes“ warte ich jetzt auch schon ne halbe Ewigkeit >__<

  3. #3
    Mitglied Avatar von Corrode_Blossom
    Registriert seit
    07.2009
    Ort
    Hessen
    Beiträge
    2.545
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Original von Filmfreak
    @Blossom-chan: Wann schaust Du den Film? Und postest endlich Deine Review? Auf die „Sundomes“ warte ich jetzt auch schon ne halbe Ewigkeit >__<
    Ich hab ihn doch schon gesehen und ein ganz kleines Review gibt es auch im Nippon Connection Thread. Ich weiß nicht genau, wann ich ihn mir noch einmal ansehen werde ich habe hier noch einen ganzen anderen Haufen ungesehener Filme. Gedulde dich bitte.

    sei du doch mal lieber etwas aktiver hier.. tut sich ja fast garnichts mehr

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •